Практичні рекомендації для учнів 1-9 класів під час організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

1. Опрацьовують навчальні матеріали для оволодіння відповідними компетентностями та досягненнями, передбаченими освітньою програмою щодо результатів навчання.

2. Ознайомлюються з розкладом онлайн-занять на сайті закладу та завжди присутні на всіх заняттях.

3. Виконують інструкцію щодо долучення до онлайн-уроків.

4. Під час навчання дотримуються принципу академічної доброчесності.

5. Вчасно виконують завдання вчителів (відповідно рекомендацій, затверджених педрадою).

6. Вчасно долучаються до занять з учителем за розкладом, до годин спілкування з класним керівником.

7. Дотримуються дисципліни під час занять. Не відволікаються на інші речі впродовж відведеного на заняття часу.

8. Під час участі в онлайн-годинах спілкування з учителями, класними керівниками, однокласниками дотримуються ввічливого ставлення до всіх учасників освітнього процесу, поводяться толерантно, спілкуються коректно.

9. Беруть активну участь у виховних заходах, заочних онлайн-конкурсах, у загальношкільних акціях.

10. Піклуються про своє здоров’я, здійснюють самоконтроль щодо часу, проведеного біля комп’ютеру на заняттях та у вільний час.


Інструкція по роботі учнів із сервісом ZOOM під час проведення онлайн-уроку

І. Підготовка до уроку

1.Для того, щоб урок пройшов максимально комфортно, вам необхідно:

● перевірити якість і швидкість підключення до Інтернету. Вона повинна бути на високому рівні (інакше будете пропадати і уповільнюватися);

● вибрати найбільш зручний для вас пристрій, через який ви зможете підключитися/приєднатися до заняття: комп'ютер, ноутбук - оптимально (найрезультативніше, бо ви зможете одночасно працювати з висланими завданнями і бачити всю групу), але можна займатися, використовуючи телефон або планшет;

● у будь-якому випадку ви самі обираєте найбільш зручний варіант для себе, скачавши відповідний додаток на ваш пристрій;

● використовувати відповідну гарнітуру для максимально комфортного спілкування з вчителем і групою онлайн. Гарнітура істотно поліпшить якість звуку;

● перевірте справність та рівень зарядки гаджета;

● перевірте наявність на уроці необхідних матеріалів (підручник, зошит, склянка води тощо).

ІІ. Підключення до уроку.

1.Для входу в конференцію вам необхідно перед заняттям зробити наступне:

● зайти за посилання у сервіс ZOOMвашого класу, своєчасно відкрити посилання на урок, надіслане вчителем;

● приєднатися до конференції.

2. Ваш вчитель є адміністратором відеоконференції, тому за ним залишається право регулювати участь кожного учня в процесі заняття.

3. Під час уроку мають бути закриті будь-які ресурси, що не стосуються навчання.


Практичні рекомендації для батьків під час організації освітнього процесу в умовах дистанційного навчання

1. Батьки створюють безпечні умови навчання, виховання і розвитку дитини, яка здобуває освіту (стаття 55 ч. 3 Закону України «Про освіту» (5 вересня 2017 року № 2145-VIII).

2. Знайомляться з розкладом онлайн-уроків дитини в на шкільному сайті закладу освіти в розділі «Дистанційне навчання».

3. Сприяють виконанню дитиною завдань та досягненню передбачених результатів.

4. Проводять з дітьми бесіди щодо дотримання дисципліни та концентрації уваги під час проведення дистанційних занять.

5. Допомагають дітям встановити чіткий розпорядок дня з можливою варіативністю наповнення часу, відведеного на заняття та відпочинок, їжу, домашні ігри, особисту гігієну, спілкування та піклування про домашніх улюбленців, допомогу родині в домашніх справах тощо.

6. Допомагають дитині скласти план виконання завдань з різних предметів з урахуванням того, який режим взаємодії обере заклад освіти - синхронний або асинхронний.

7. Здійснюють контроль за відвідуванням дитиною онлайн-уроків.

8. Допомагають учню навчитися виконувати інструкції щодо підготовки до онлайн-занять.

9. Контролюють дитину щодо виконання нею режиму дня для запобігання перевтомі.

10. Постійно підтримують зв'язок з класним керівником, учителями предметниками, адміністрацією гімназії для вирішення нагальних питань.

11. Беруть участь в онлайн-консультаціях, які проводить класний керівник, учителі-предметники, соціально-психологічна служба гімназії.

12. У разі необхідності звертаються з питаннями через шкільний телефон у робочий час за тел. 286 27 14 (дзвінки - з 9:00 до 16:00).

13. У разі необхідності звертаються до Шахової Ірини Сергіївни, психолога закладу, Кравченко Ольги Михайлівни, педагога соціального закладу, в телефонному режимі.

4. Постійно слідкують за надходженням нової інформації від адміністрації закладу, класного керівника на сайті, у власних Viber-спільнотах класів та інших месенджерах.

15. Піклуються про здоров’я дитини, контролюючи її час, який вона проводить біля комп’ютера під час онлайн-занять та дозвілля.

16. Долучаються разом з дітьми до участі в онлайн-конкурсах, акціях, флешмобах, челенджах, проєктах тощо.

17. Для учнів, які не можуть взяти участь у синхронному режимі взаємодії з поважних причин (стан здоров’я, відсутність доступу до мережі Інтернет або технічних засобів навчання, зокрема діти із сімей, які перебувають у складних життєвих обставинах, багатодітних, малозабезпечених сімей тощо),спільно із закладом освіти забезпечують використання інших засобів комунікації, доступних для учнів (телефонний зв'язок, поштовий зв'язок тощо).

18. Батьки сприяють виконанню дитиною освітньої програми, навчальних програм з окремих предметів (інтегрованих курсів) і досягненню передбачених ними результатів навчання, реалізації індивідуальної освітньої траєкторії.

19. Дбають про фізичне та психічне здоров’я дітей.

20. Формують у них навички здорового способу життя.

21. Сприяють дотриманню учнями академічної доброчесності.

22. Під час дистанційного навчання учні та їх батьки, а також діти з особливими освітніми потребами, у яких є необхідність у додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвивальних заняттях, звертаються до шкільного психолога та педагога соціального, класного керівника, заступника директора з навчально-виховної роботи для організації таких занять та спілкування.

23. У разі, якщо під час дистанційного навчання батьки не виконують свої обов’язки щодо забезпечення здобуття дитиною освіти, зокрема не забезпечують участь дитини в освітньому процесі протягом 10 робочих днів підряд з невідомих причин, заклад освіти інформує про це відповідну службу у справах дітей та/або національну поліцію/ювенальну поліцію.


Дії учасників освітнього процесу під час сигналу "Увага всім! Повітряна тривога!"

І. Вчителям

1. Спокійно повідомте учням, що оголошено сигнал «Повітряна тривога!».

2. Нагадайте учням, щоб вони йшли в безпечне місце, яке встановлено їхньою родиною.

3. Пропонуйте натиснути кнопку «Вийти з конференції» та кнопку «вимкнення комп’ютера».

4. Дочекайтесь, щоб усі учні завершили конференцію.

ІІ. УЧНЯМ:

1. При отриманні сигнала «Увага всім! Повітряна тривога!» прослухайте уважно повідомлення вчителя.

2. Не панікуйте.

3. Завершіть конференцію та вимкніть комп’ютер.

4. Візьміть рюкзачок безпеки.

5. Перейдіть у безпечне місце, встановлене вашою родиною.


Поради батькам. Як ефективно організувати навчальний процес вдома

1. Дотримуватися режиму дня

Дитині дуже важко буде повертатися до навчальних буднів, якщо зараз її графік сильно зсунеться. Тож бажано продовжувати лягати спати, прокидатися, харчуватися і гуляти в один і той самий час.

2. Скласти розклад занять

Для того, щоб ефективно організувати навчальний процес вдома, потрібно включити навчання в режим дня дитини. Щоб вона чітко знала, що вранці вона 2 години займається, до прикладу, математикою і проходить онлайн-курс з англійської мови, а після обіду створює проект (робить поробку) і читає.

• Зазвичай найпродуктивнішим часом для навчання є ранок. Хоча, звісно, складаючи розклад, орієнтуйтеся на особливості власної дитини.

В онлайн-заняттях і дистанційному навчанні загалом ви можете регулювати навантаження і вибудовувати гнучкий графік. Тож навчальні години можуть тривати трохи більше або менше, залежно від віку дитини та її індивідуального темпу.

Бажано також складати план занять на наступний день звечора і дотримуватися щодня однакових часових рамок - наприклад, навчання о 10:00-12:00 вранці й о 15:00-17:00 ввечері. Це допоможе дитині організуватися і розвивати навички тайм-менеджменту.

• Якщо молодшому школяру важко морально впоратися з певним обсягом роботи, запропонуйте йому намалювати на аркуші кола, які відповідають кількості необхідних завдань, і по черзі розфарбовувати чи закреслювати їх. Виконали одне завдання - і закреслили коло.

3. Організувати робочий простір

На ефективність навчання дуже впливає робоче місце. Тож, щоб дитина могла зосередитися на виконанні завдань, потрібно забезпечити її комфортним та зручним робочим місцем. Адже навчання на дивані або лежачи в ліжку, буде сприяти відволіканню і шкодити здоров'ю дитини. Тому виберіть окремий куточок у будинку та обладнайте його.

Кімната, в якій дитина буде займатися навчальною діяльністю, має добре вентилюватися, щоб школяр міг дихати чистим повітрям, а не пилом, який накопичується за цілий день в погано вентильованому приміщенні.

4. Усунути фактори, що можуть відволікати дитину

Середовище, що не відволікає увагу, дозволить школярам навчатися ефективно та допоможе почуватися більш спокійно. Тож під час виконання завдань дитиною намагайтеся забезпечити відсутність сторонніх шумів - вимкніть сповіщення мобільного телефону, комп'ютера, телевізор та радіо, голосно не розмовляйте.

• Якщо у вас є малюк, намагайтеся підлаштувати час для навчання в тиху годину (коли він спить).

Певна фонова музика може допомогти дитині налаштуватися на навчання, але важливо, щоб вона не була занадто голосною і не стала відволіканням.

5. Робити регулярні перерви

Під час виконання завдань важливо кожні 25-30 хв робити короткочасні перерви для виконання зорової гімнастики, випивання склянки води тощо. А кожні 45-60 хв - влаштовувати перерви протягом 10-15 хвилин, щоб розім'яти руки та ноги (танці, заняття спортом), уникнути перенапруження очей від комп'ютерного монітору та залишатися сконцентрованим.

• Адже навчання невеликими блоками дозволяє мозку краще зрозуміти та зберегти інформацію. А фізична активність покращує кровообіг, активізує фізіологічні процеси, що сприяють сприйняттю, відтворенню й опрацюванню інформації.

• Крім фізичних вправ, дитина може під час перерви зайнятися справами по дому (скласти іграшки, погодувати риб тощо) чи погратися.

• Але дуже важливо, щоб під час відпочинку дитина уникала перебування перед монітором (не гортала стрічку новин у соціальних мережах, не переглядала відео та не грала в комп'ютерні ігри), щоб її оченята могли повноцінно відпочити.

6. Чергувати онлайн-навчання з іншими видами навчальної діяльності

• Бажано включати в навчальний час не лише слухання онлайн-лекцій чи виконання завдань на комп'ютері, а й роботу в зошиті, читання книг, створення проектів, спостереження, експериментування.

• Важливо навчити також дитину конспектувати, робити замітки для кращого засвоєння та запам'ятовування інформації.

• І не забувайте влаштовувати перевірку знань після засвоєння інформації - нехай дитини відповідає на запитання, переказує, проходить тести, робить контрольні та олімпіади. При цьому «вимірюйте» успішність навчання якісними, а не кількісними показниками. Критеріями можуть бути розуміння правил, точність виконання математичних операцій, грамотність письма тощо. Це орієнтує дитину на реальний результат, а не його імітацію.

7. Мотивувати дитину до успіху

Мотивація може бути різною - зовнішньою (заохочення, як-то дозвіл погратися на комп'ютері, купити іграшку тощо) та внутрішньою - власне пізнавальний інтерес дитини (який підвищується від підтримання допитливості дитини, похвали за її досягнення тощо).

Звісно, ви можете поєднувати обидва види мотивації, але більш ефективним для дитини буде вироблення саме внутрішньої.

Пам'ятайте: ваші заохочення та уважність показують дитині, що ви пишаєтесь її роботою і її зусилля не залишаються непоміченими.

8. Спілкуватися з іншими

Комунікація може також допомогти підвищити ефективність навчання в Інтернеті. Можна зв'язатися з учителями, зареєструватися на форумах, підтримувати зв'язок з батьками однокласників вашої дитини.

Можна об'єднатися й створити групу, де будете ділитися корисними ресурсами та досвідом. При цьому в дітей може бути власна група, де вони зможуть ставити запитання, допомагати один одному вирішувати завдання, ділитися враженнями тощо.

При цьому намагайтеся не порівнювати успіхи вашої дитини з іншими, адже всі вони - унікальні та розвиваються у власному темпі. Нехай діти чують від вас слова підтримки та отримують завдання, які відповідають їх рівню, цілям і потребам.

9. Залучатися до процесу навчання

Залишайтеся причетними до дистанційного навчання вашої дитини, допоможіть їй скласти графік, розібратися з цілями та курсами, налагодити режим дня.

Молодші школярі, крім того, на початку онлайн-навчання потребують значної допомоги від дорослих. Батькам, можливо, буде потрібно допомогти дитині увімкнути пристрій, увійти в додаток, прочитати інструкції, натиснути в потрібному місці, ввести відповіді тощо.

Однак пам'ятайте: чим старшою є дитина, тим більше вона має займатися самостійно. З сьомого-восьмого класу варто підключатися до його занять лише за потреби. Підлітки цілком здатні самостійно опановувати матеріал, здавати тести та організовувати своє навчання. Тож створіть дитині такі умови, в яких вона буде відчувати свою відповідальність за навчання.

При цьому цікавтеся її успіхами, враженнями від онлайн-навчання, попросіть ділитися труднощами, підтримуйте свого школяра.

Кiлькiсть переглядiв: 434

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.