Повернутися до звичайного режиму

Вас вітає психологічна служба школи № 69

Психологічна служба школи знаходиться в кабінеті № 35, представлена двома фахівцями.

Шахова Ірина Сергіївна — психолог-методист, спеціаліст вищої категорії.
Кравченко Ольга Михайлівна — педагог соціальний.

Для запису на індивідуальну консультацію можна звернутися за телефоном:

Шахова І.С. 067-889-86-04

Кравченко О.М. 068-557-58-31


Мета роботи шкільного психолога- сприяння психічному та особистісному розвитку дітей на всіх вікових етапах, зміцнення психологічного здоров'я учнів і педагогів.

Основні напрямки діяльності:

- просвіта - формування психологічної культури, прилучення дорослих і дітей до психологічних знань;

- профілактика -попередження можливого неблагополуччя в психічному і особистісному розвитку дітей;

- діагностика - вивчення особистісних особливостей дитини для підвищення ефективності навчання і розвитку;

- консультування - надання допомоги всім учасникам освітнього процесу (учнів, батьків і вчителів) в питаннях розвитку, виховання і навчання;

- корекція і розвиток - активний вплив на процес формування особистості в дитячому віці.

Шановні УЧНІ, до шкільного психолога ви можете звернутися з наступних питань:

  • конфлікти в стосунках з батьками, вчителями, друзями;
  • труднощі в навчанні;
  • вибір життєвого шляху;
  • самопізнання і саморозвиток;
  • питання особистого характеру.

Шановні БАТЬКИ, до шкільного психолога ви можете звернутися з наступних питань:

  • конфлікти між учнями;
  • непорозуміння з дитиною;
  • раптові зміни в поведінці дитини, поява небажаних проявів (агресія, тривожність, страхи та ін.)
  • психотравмуючі ситуації (розлучення батьків, переїзд, тяжка хвороба близьких, насилля).

Для запису на індивідуальну консультацію, звертайтеся за телефоном: Шахова І.С.067-889-86-04


Кравченко Ольга Михайлівна — педагог соціальний.

Мета роботи- соціальний захист і освіта, об'єднання зусиль усіх учасників навчально-виховного процесу для гармонійного розвитку і успішної соціалізації учнів.

Основні напрямки діяльності:

- соціальний захист - захист інтересів і прав дитини в сім'ї та колективі;

- діагностика - вивчення особистісних і поведінкових особливостей дитини для підвищення ефективності розвитку і соціалізації;

- посередництво - здійснення зв'язку в інтересах дитини між сім'єю, школою та іншими громадськими і державними організаціями.

- профілактика - профілактика негативних явищ в учнівському середовищі (випадків насильства, злочинності, соціальної занедбаності, шкідливих звичок);

- консультування - надання допомоги всім учасникам навчально-виховного процесу з питань соціального захисту, розвитку, виховання і адаптації учнів в школі;

- корекція і розвиток - активний вплив на процес формування особистості і її статусу в колективі з метою подальшої успішної соціалізації.

Шановні УЧНІ, до педагога соціального ви можете звернутися з наступних питань:

  • нерозуміння у відносинах з родиною;
  • конфлікти з класом або вчителями;
  • труднощі в професійному самовизначенні;
  • якщо ви вважаєте, що вам щось загрожує;
  • якщо ви стали заручником шкідливої звички.

Шановні БАТЬКИ, до педагога соціального ви можете звернутися з наступних питань:

  • соціальний захист дітей пільгових категорій (діти-сироти та перебувають під опікою, діти-інваліди, багатодітні та малозабезпечені сім'ї, діти учасників АТО);
  • допомогу у професійному самовизначенні дитини;
  • порушення взаємовідносин у класі;
  • адаптація учнів в шкільному середовищі;
  • літнє оздоровлення дітей пільгових категорій.

Для запису на індивідуальну консультацію, звертайтеся за телефоном Кравченко О.М., 068-557-58-31


Психічне здоров`я

За визначенням ВООЗ, «психічне здоров’я – це стан благополуччя, який дозволяє людині реалізовувати свій потенціал, долати життєві труднощі і стреси, плідно працювати, брати участь у громадському житті. Психічне здоров’я – це певний резерв сил людини, завдяки якому вона може подолати стреси або утруднення, які виникають у виняткових обставинах».

Основну загрозу для психічного здоров’я становить стрес (або точніше тяжкий стрес – дистрес), що зумовлює неадекватну, патогенну поведінку. Події в політичному житті, негаразди на роботі, або ж її відсутність, матеріальні проблеми та й просто поїздка в громадському транспорті можуть призвести до стресових ситуацій.

Для попередження негативних наслідків впливу дистресових факторів на організм людини дієвими засобами профілактики порушень здоров’я є такі загально відомі гігієнічні поради щодо дотримання здорового способу життя, як:

1. Раціональне харчування.

Їжа впливає як на фізичне, так і на психічне здоров’я. Недаремно говорять: «Ти є тим, що їси».

Харчуватися здоровою і домашньою їжею, не переїдати. Особливо це актуально для дітей. У зв’язку зі швидким ростом і розвитком, інтенсивністю обмінних процесів, великою руховою активністю діти потребують більшої калорійності харчування, ніж дорослі. Раціон молодшого школяра має бути багатий вітамінами, мінеральними речовинами, в тому числі й мікроелементами (калій, натрій, кальцій, фосфор, залізо). Необхідно дотримуватися суворого режиму харчування, який може дещо видозмінюватися залежно від зміни, в якій навчається учень. Сніданок і обід мають бути найбільш калорійними, багаті білком, на вечерю – їжа переважно молочно-рослинна, каші.

2. Робота. Фізична активність. Відпочинок. Сон.

Дуже важливо для психічного здоров’я дотримувати режим дня. Вчасно вставати і лягати спати.

Фізичне здоров’я безпосередньо пов’язане з психічним. Фізичні вправи не лише загартовують організм, захищають судини, стимулюють серцеву діяльність, а й сприяють утворенню гормонів – ендорфінів, які поліпшують настрій, діють як натуральні природні енергетики. Досить важливо правильно поєднувати фізичне навантаження та відпочинок (сон має тривати не менше 8-10 годин). Лягати відпочивати треба вчасно, відповідно до режиму дня. Дітям бажано частіше перебувати на свіжому повітрі (3-4 години). Важливо, щоб прогулянка припадала на період з 13 до 15 години – час найбільшого спаду працездатності дитини. Зранку обов’язковою має бути зарядка, бо обмеження рухової активності учня може призвести до стану гіподинамії (зниження психомоторної діяльності), яка виникає за малорухливого способу життя.

Намагайтеся урізноманітнювати види діяльності як навчальної, так і ігрової, уникайте одноманітності, ретельно плануйте проведення дитиною вільного часу. Виконувати домашні завдання найдоцільніше з 15 до 16 години (для групи подовженого дня). Досить часто учні початкової школи бувають занадто перевантажені, що часто спричиняє перевтому (хронічний стан, який може призвести до захворювання), тому важливо регламентувати навчальне навантаження, що є суттєвим елементом охорони їхнього психічного здоров’я. Важливо дотримуватися також режиму дня, щоб гармонізувати навантаження та уникати перевтоми. Вчені довели: людина, яка виконує фізичні вправи, почувається щасливою.

3. Спілкування.

Знаходьте час і якомога частіше спілкуйтеся з не байдужою до Вас людиною. Особливо це важливо для дітей. У кожної дитини – свій характер, а в кожній родині – свої традиції спілкування. Батькам варто цікавитися успіхами і невдачами дитини, виявляти інтерес до світу її захоплень, уподобань, підвищувати їхню самооцінку. Важливою якістю вчителів і батьків є вміння не просто дивитися на дитину і прискіпливо наглядати за нею, а уважно і доброзичливо придивлятися до її поведінки, помічати зміни настрою, прагнути об’єктивно зрозуміти мотиви вчинків. Cпостережливість та уважність має велике значення для формування взаєморозуміння та взаємодовіри. Тактовність у стосунках з дітьми так само, як і в спілкуванні, передбачає почуття міри, підказує вироблення правильного підходу.

4. Необхідно керувати своїми емоціями.

Вміння керувати негативними емоціями – важливий чинник психічного здоров’я, показник емоційного інтелекту.

Для дітей молодшого шкільного віку притаманні агресія, запальність, вибуховість. Причинами агресії (як фізичної, так і вербальної) може бути страх, перенесена образа, душевна травма, порушення соціальних стосунків дитини й дорослих тощо. Що сильніша агресія – то сильніший страх криється за нею. Учні можуть через дрібниці влаштувати істерику, розплакатись, розізлитись. Педагогам, батькам варто спробувати стримати агресію дітей, висловити своє незадоволення подібною поведінкою.

Важливо навчати кожну дитину долати агресивність, підбирати оптимальний спосіб для вираження негативних емоцій (проговорювати ситуацію, яка виникає, намалювати її, поділитися своїми враженнями з іншими тощо). Наприклад, можна проговорити, висловлюючи своє почуття («Я почуваюся…, коли…»); натомість: «Ви мене обманюєте» краще вживати: «Я відчуваю, що мене обманюють» тощо. Дорослим необхідно розуміти, що запальність є швидше вираженням відчаю і безпорадності, ніж виявом характеру. Необхідно спробувати запобігти прояву пристрастей: відволікти дитину, залишити її на самоті, спонукати інших дітей висловити своє бачення ситуації, яка склалася. Пам’ятайте: мовлення вчителя, батьків має бути спокійним, урівноваженим і стриманим. Коли ситуація нормалізується, дитині необхідний спокій, переключення на інший, цікавий для неї, вид діяльності.

Доросла людина самостійно може застосовувати різні техніки контролю за своїми емоціями.

5. Навчіться усміхатися.

Необхідно пояснювати ще з молодшого віку про необхідність позитивно сприймати все, що їх оточує, відбувається в країні, школі, сім’ї, спілкуванні з однолітками, друзями, і менше уваги звертати на негативні прояви, складні ситуації, вияви агресії. Радити дітям частіше усміхатися людям, які їх оточують, бачити в них позитивні риси, якості, цінувати особистісні чесноти.

Життя без позитивних емоцій часто веде до стресів. Батькам бажано зустрічати дитину з усмішкою, теплим словом підвищувати їй настрій, переконувати, що вона для них є значимою й потрібною; схвалювати кожне її зусилля, вірити в її успіх, приймати невдачі. Вчителю варто починати навчальне заняття із хвилин спілкування (ранкової зустрічі), позитивно налаштовувати на співпрацю, застосовуючи «золоті правила спілкування», цінувати й поважати кожну особистість, розуміти, визнавати і приймати її як найвищу цінність.

6. Змінюйте негативне мислення на позитивне.

Серед усіх пізнавальних процесів, якими є форми відображення дитиною навколишнього світу, саме мислення є найвищим і найскладнішим явищем. Залежно від типу навчально-пізнавальної діяльності учня мислення виявляється по-різному, тому виокремлюємо наочно-дійове, наочно-образне та словесно-логічне мислення, яке часто набуває як позитивних, так і негативних ознак. Учителям і батькам радимо припинити щоденно подавати учням негативну інформацію, в присутності дітей перестати критикувати існуючий лад, аналізувати політичні події, які відбуваються в країні та за її межами тощо.


Телефони "гарячих ліній", куди можна звернутись за допомогою:

1578 – з питань протидії торгівлі людьми;

1588 – з питань запобігання та протидії домашньому насильству, насильству за ознакою статі та насильству стосовно дітей;

0 800 500 335 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів ) та 116 123 (безкоштовно з мобільних телефонів) – з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та гендерної дискримінації;

0 800 505 501 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів ) та 527 (безкоштовно з мобільних телефонів) – з протидії торгівлі людьми та консультування мігрантів;

0 800 500 225 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів ) та 116 111 (безкоштовно з мобільних телефонів) – Національна «гаряча лінія» для дітей та молоді, де можна анонімно отримати підтримку в будь-яких складних ситуаціях;

7333 - лінія попередження самогубств (цілодобово);

0 800 210 160 - "Людина в біді" - анонімно, цілодобово, безкоштовно зі всіх операторів України.

Кiлькiсть переглядiв: 288

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.